V tlačovom podujatí v Seattli predstavil Amazon jeden z tmavosivých dodávkových vozidiel, ktoré chce nájsť dodávateľským podnikom za to, čo hovorí, že sú atraktívne. Tiež uviedla, že bude poskytovať uniformy, podávať plány a poistné programy pre prevádzkovateľov vozového parku a dokonca ponúkať kurzy na daňové, mzdové a iné malé obchodné výzvy.
Nový program sľubuje väčšiu konkurenciu v dodávateľských spoločnostiach, ako je United Parcel Service Inc (UPS.N) a FedEx Corp (FDX.N).
Amazon hovorí, že kvalifikovaní podnikatelia by mohli začať podnikať s iba 10 000 dolárov, hoci to nezahŕňa náklady na prenájom vodičov. „40-vozový park by mohol zarobiť až 300 000 dolárov ročne ziskom,“ povedal Dave Clark, senior viceprezident pre celosvetové operácie spoločnosti Amazon.
Clark povedal, že očakáva, že operátori s 20 až 40 dodávkami zamestnávajú 100 vodičov. Spoločnosť Amazon neposkytla žiadne podrobnosti o stimuloch ani neposkytla informácie o tom, či by platila za dodávku, za kilometer alebo za mesiac.
Značkové dodávky môžu byť použité iba pre dodávky Amazonky, povedala hovorkyňa Amazonky. Doručovanie na poslednú míľu patrí medzi najväčšie výzvy maloobchodného priemyslu, pretože zákazníci čoraz častejšie očakávajú rýchlu a lacnú dodávku takmer všetkého, čo si objedná na internete.
Súperi Amazon ako americký potravinový reťazec Kroger Co (KR.N) a maloobchodný gigant Walmart Inc (WMT.N) tiež experimentujú s rôznymi modelmi dodávania.
Začiatkom tohto roka agentúra Reuters uviedla, že Walmart ukončil partnerstvo s dodávateľmi potravín s výletnými službami Uber a Lyft. Spoločnosť Walmart tiež ponúkla, že zaplatí zamestnancom svojho obchodu, aby dokončili dodávky na ceste domov z práce. Walmart teraz robí dodávku s potravinami s DoorDash a Postmates.
Medzitým Amazon má takmer tri roky svoj program Flex, kde sa vodiči môžu dostať zaplatené za dodávky pomocou svojich osobných áut. Tento program bude pokračovať, povedal Clark, ale rieši len časť problému.
„Flex je všetko o využívaní dostupnej kapacity,“ povedal Clark. Solenie krajiny s novými operátormi dodávania ponúka rozsah.
„Pozreli sme sa na našu históriu s malým podnikaním“ na platforme Amazonského trhu, uviedol Clark. „Povedali sme, že môžeme urobiť to isté v poslednej míli a ľudia môžu vlastniť obchod s veľkými rozmermi.“